lördag 23 januari 2010

Lilla Voff

Brädhögens hund ber att få protestera.
Det borde varit JAG som fått första blogginlägget.
Det är faktiskt JAG som kommenterar oftast av Brädhögens invånare.

*hrmm*
Jag *hrmmm* brukar läsa kattbloggar.
Ja.
Det är riktigt underhållande. Som hund förstår jag, trots allt, inte alltid hur andra varelser tänker och känner. Jag lär mig nya saker varje dag.
De är knepiga de där kissarna.
Sigge är en fläskpäls som skriver om att äta sork, bli uppassad av serveringpersonal, och att lata sig.
Sippo skriver rätt kaxigt men ändå ömsint om sig själv och omvärlden. Han är föregångskatt för många. Jag läser flera gånger om dagen. Han har blivit min länk ut i kattvärlden!
Imma är en både timid men bestämd kattdam. Abbemissa och invigd i klosterlivets särskilda förhållanden.
Nea är en skånsk kisse som jag brukar uppsKATTa att följa.
Stationskatterna har klättrat snabbt på min poppis-stege. Deras sätt att beskriva sin vardag gillar jag skarpt.
Fjutten och hans medkatter har ett sympatiskt jamläge. Verkar vara ett trivsamt gäng!
Katterna på Södertälje Katthem har mycket spännande, sorgligt och högst personligt att jama om. Jag håller mina tassar varje dag för att de ska hitta egna hem.
Hittekatten har en annan ton. Uppkäftig på ett fräscht sätt!
OK. Det här är några katter som jag läser om. Det finns fler, ingen voffad ingen glömd.
Undrar hur kattbloggsläsningen påverkar mig som Tibetansk terrier? Det har sagts (utan kattbloggsläsning) att min ras är 1/3 hund, 1/3 katt och 1/3 människa!?!
Kommer jag att börja spinna om jag fortsätter?
Borde jag hitta hundbloggar i stället?

MYCKET att hundera över.
Jag går tillbaka till min mjuka korg under bordet och sover på saken!

Lilla Voff

10 kommentarer:

  1. E de sant? E de Trasslas blogg de här? *glad*

    Läste hos Sippo att man kunde googla sig hit så ja försökte och hittade hit.

    Ja fick också dela blogg med min tvåbening. Men sen tröttnade ja på henne och jamade till på skarpen att hon fick skaffa egen blogg! :)

    Tycker de e jättekul att du har en blogg Trassla!

    Nospuss!

    SvaraRadera
  2. *studs studs studs*
    *JÄTTESKUTT*
    Välkommen Nea!!!
    MEN...
    Det finns något BÄTTRE...
    Klicka på "visa hela min profil", gå långt ner på sidan, till höger, där ser du att det finns en bloggvariant till: "Hunderingar". DÄR finns bara lilla jag!!!
    Imorgon kommer min mattes mellanson, min brorsa ...(läs på Hunderingar om släktskap) och han kan säkert hjälpa matte att reda ut det här...han har ju Sigge hemma...
    Välkommen, välkommen!!!
    *jubelvoff*

    SvaraRadera
  3. Åh, jag har aldrig varit en förebild förut. Jag känner mig så stolt. *sniff*

    SvaraRadera
  4. *skutt skutt skutt*
    Välkommen du också, FÖREBILDEN SIPPO!!!
    *fanfar*
    Nu hoppas jag att du hittar MIN blogg också...Lite längre upp :Visa hela min profil. Klick. Scrolla. "Hunderingar" Fyra voffiga inlägg!
    *vift vift vift*
    Mer kissekatter!!!
    Ja, självklart är andra VÄLKOMNA också...

    SvaraRadera
  5. Hej Trasslavovven.
    Kul att du gillar oss katter och våra bloggar. Ja e klosternovis hos abbemissan Imma i klostre i Otterbäcken. Ja e så gla över att du har börja blogga. Välkommen!
    Tasskram

    SvaraRadera
  6. Välkommen till oss också! Dig är vi nyfikna på. Tasskram

    SvaraRadera
  7. Hör du, Trassla, vi tycker att du bloggar för sällan - vi vill ju veta mycket mer om dig och se bilder! Har man en voffis till vän, så vill man ju lära känna varandra mer, eller hur? Nos nos på dig!

    Tass från klosterkatterna.

    SvaraRadera
  8. Tack för alla gulliga jam!!!
    *rodnar generat*
    Min matte alltså, min matte.......hon kan väldigt lite om hur man hanterar datorer......hon är faktiskt bättre på stickning, bilkörning och fönstermålning......hon vet inte riktigt hur hon ska se till att ni kissekatter hittar rätt......men kolla på mina råd till Sippo, några kommentarer längre upp....

    Jag får väl själv gå en datakurs snart, voff voff....

    Svansvift från Trassla,
    som har flera inlägg, fast på Hunderingar!

    SvaraRadera
  9. http://hunderingar.blogspot.com kan ni testa, försöker matte pipa nu...
    Trassla igen

    SvaraRadera
  10. Inte fel att läsa kattbloggar om man e terrier(såna gillar jag) inte heller att läsa hundbloggar när man e katt. Det gör jag hos Siggesvamphund och Kasper o några till.

    SvaraRadera